Before It Breaks - Brandi Carlile

Alive:

Around here, it's the hardest time of year
这是,最困难之时

Waking up, the days are even gone
起身,生活仍然继续

The collar of my coat
我的衣领

Lord help me, cannot help the cold
上帝定要助我一臂之力,远离寒冷

The raindrops sting my eyes
雨滴滴下,刺痛我的双眼

I keep them closed. 
双眼紧闭

But I'm feelin' no pain
我并不感觉痛苦

I'm a little lonely and my quietest friend
但我有一点孤寂,和我的无声的朋友一起

Have I the moonlight? Have I let you in? 
美丽的月光,你能进来吗?

Say it aint so, say I'm happy again
请回答,说出那能使我再次高兴起来的答案

Say it's over, say I'm dreaming, 
说那早已过去,说我在幻想着

Say I'm better than you left me
说我比离开你时更好

Say you're sorry, I can take it
说你错了,我能原谅你

Say you'll wait, say you won't
说你等我,说你不离不弃

Say you love me, say you don't
说你爱你,说你永远爱我

I can make my own mistakes
我可以忍受我自己犯错

Let it bend before it breaks
在它消逝之前让它弯曲

I'm all right. Don't I seem to be? 
一切安好,难道我不是这样的吗?

Aren't I swinging on the stars? 
我是否在星空上摇晃?

Don't I wear them on my sleeve? 
我将那星戴上了我的双袖?

When you're looking for a crossroads, 
正当你在寻找岔路口

It happens every day
每一天都在出现

And whichever way you turn, 
不管你走向哪边

I'm gonna turn the other way
我也会随你走向那边

Say it's over, say I'm dreaming, 
说那早已过去,说我在幻想着

Say I'm better than you left me
说我比离开你时更好

Say you're sorry, I can take it
说你错了,我能原谅你

Say you'll wait, say you won't
说你等我,说你不离不弃

Say you love me, say you don't
说你爱你,说你永远爱我

I can make my own mistakes
我可以忍受我自己犯错

Learn to let it bend before it breaks
学着去让它消逝之前弯曲

Say it's over say I'm dreaming, 
说那早已过去,说我在幻想着

Say I'm better than you left me
说我比离开你时更好

Say you're sorry, I can take it
说你错了,我能原谅你

Say you'll wait, say you won't
说你等我,说你不离不弃

Say you love me, say you don't
说你爱你,说你永远爱我

I can make my own mistakes
我可以忍受我自己犯错

Let it bend before it breaks
在它消逝之前让它弯曲……


评论
热度(8)
© sum/Powered by LOFTER